Τελευταίες Ειδήσεις
Αρχική / Aπόψεις / Η βαθμολογική εξέλιξη των στελεχών της Ελληνικής Αστυνομίας και τα υφιστάμενα δεδομένα

Η βαθμολογική εξέλιξη των στελεχών της Ελληνικής Αστυνομίας και τα υφιστάμενα δεδομένα

Έχει χυθεί έως και σήμερα πολύ μελανή αναφορικά με την αναμόρφωση του συστήματος ανέλιξης των «κατωτέρων» και «ανωτερων¨» στελεχών της Ελληνικής Αστυνομίας, ιδιαίτερα το τελευταίο χρονικό διάστημα λογω της σύστασης επιτροπής για την αναμόρφωση του από το κ. Αρχηγο του σώματος.

O καθείς από το μετερίζι του υπερασπίζεται τα κεντημένα του με πάθος [ Αξιωματικοί Π.Σ , Αξιωματικοί ΤΕΜΑ , Ανθυπαστυνόμοι, Αστυφυλακές Π.Σ , ΜΠΣ, Ειδικοί φρουροί , Συνοριακοί φύλακες κλπ…] , καμιά φορά όμως ο κοινός νους η απλή λογική είναι ο ποιο σύντομος και ορθός δρόμος….

Έχοντας ως δεδομένο τα ισχύοντα σήμερα οι κανόνες για την εξέλιξη – ανάδειξη τους συνοπτικά είναι οι εξης (δεν θα αναφερθώ στις γνωστές κατ έτος καταγγελίες συναδέλφων μας, που πρέπει και αυτές να μας προβληματίζουν… , που αναφέρονται στην αξιοπιστία και στο ανόθευτο και αδιάβλητο των εξετάσεων αυτων και των πιθανών πολιτικών και Υπηρεσιακών παρεμβάσεων ):

Οι αστυφυλακές λοιπον έχουν την δυνατότητα αφού πρώτα παπαγαλίσουν την ύλη του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας, του Π.Δ, των Οργανικών νόμων του σώματος και αφου διαγωνιστούν εν συνεχεια και στην Έκθεση ιδεών να προάγονται από Αστυφυλακές σε Αρχιφύλακες και αργότερα από Ανθυπαστυνόμοι σε Υπαστυνόμοι Β, αποφοιτώντας από τις « σχολές » Αρχιφυλάκων και ΤΕΜΑ που όλοι γνωρίζουμε ότι είναι απλα σεμινάρια μικρής διάρκειας που επικεντρώνονται στην εκμάθηση και άσκηση μονο των ανακριτικών καθηκόντων των ανωτέρω [γνώσεις που η πλειονότητα αυτών κατέχει ήδη από την φοίτηση τους στην υπεδιετους και ανώτερα κατά τα αλλα σχολή Αστυφυλακών!!] .

Οι Αξιωματικοί απο την αλλη αφού βγουν απο την «περίφημη » ΣΑΕΑ ως ώριμα φρούτα προαγωνται συνεχώς εως τους ανώτατους βαθμους ως να έλαβαν την θεία φώτιση και αιωνία σοφία!

Θα θέσω όμως μερικούς εύλογους προβληματισμούς οι οποίοι συζητούνται ευρέως στους κύκλους των συναδέλφων, χρονιά τωρα χωρίς απάντηση και καταρακονουν το κύρος ολόκληρης της Ιεραρχίας .

Σε ποιο μερος του ανεπτυγμένου κόσμου ο εξεταζόμενος δεν εχει πρόσβαση στα γραπτά του και δικαίωμα επανεξέτασης τους;

Σε τι αποσκοπεί αυτό;

Ποιους βολεύει;

Πως αστυνομικοί που για να εισέλθουν στην Σχολή Αστυφυλακών έγραψαν στο πεδιο την έκθεσης υψηλότατους βαθμούς, βρίσκονται να μην μπορούν να βαθμολογηθούν πάνω από την βάση στην έκθεση ιδεών αυτών των δηθεν διαγωνισμων, και γιατι η κάτω από την βάση επίδοση σε αυτό το μάθημα εχει την δύναμη να αποκλίσει υποψηφίους που έγραψαν 19 η 20 στα λοιπα διαγωνιζόμενα πεδία;

Ένας αστυνομικός που θα γράψει άριστα στα ανωτέρω πεδία οπου καλείται να διαγωνιστεί, είναι πραγματικά ικανός να γίνει Aρχιφύλακας –Ανθυπαστυνόμος ή Υπαστυνόμος;

Η ικανότητα κρίσης – διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού – η ικανότητα να ανταπεξέλθει και να διαχειριστεί ως επικεφαλής δύσκολες καταστάσεις;

Η επαγγελματική εμπειρία όλα αυτά δεν πρέπει να λαμβάνονται υπόψη, δεν είναι απαραίτητα προσόντα ; Αν πάλι δεχθούμε οτι η αναζητήσει των ανακριτικών ικανοτήτων είναι το μείζον ζητούμενο αυτών τον εξετάσεων , αυτοί που καλώς οι κακώς συμμετέχουν οντάς ήδη ανακριτικοί Υπάλληλοι και αποτυγχάνουν παταγωδώς στις εξετάσεις πως συνεχίζουν να ασκούν τα καθήκοντα τους ΩΣ ΑΣΤΥΦΥΛΑΚΕΣ ΑΝΑΚΡΙΤΙΚΟΙ ;

Πως μπορεί να εξηγήσει κάποιος ότι ένα « κατώτερο » στέλεχος πρέπει να διαγωνίζεται και να φοιτά έστω σε αυτές τις αμφιβόλου αξιοπιστίας σχολές προκειμένου ανελιχθεί σε μικρης κρισιμότητας βαθμούς της Ιεραρχίας, ενώ στον αντίποδα οι ηγήτορες του σώσματος με την έξοδο τους από την Σχολή Αξιωματικών σαν τα ώριμα φρούτα προάγονται στις ανώτερες βαθμίδες του σώματος περνώντας [όχι διαγωνιζόμενοι ξανά], αλλα απλώς συμμετέχοντας σε κάποια σεμιναρίακου τύπου σχολεία επιμορφώσεως ,που σημειωτέων (ΑΚΟΥΣΟΝ ΑΚΟΥΣΟΝ) ποτε κανείς δεν κρίθηκε ανίκανος εξ αυτών η ακατάλληλος να είναι Αξιωματικός !!!

Γιατι δεν επιλεγούμε και εμείς ένα τρόπο ανέλιξης όπως οι σύγχρονες αστυνομίες ανα τον κόσμο;

Ευτυχώς ή δυστυχώς είμαστε τοσο πίσω από αυτές που δεν χρειάζεται ποια να ανακαλύψουμε εμείς την Αμερική …

Αν το πρόβλημα είναι πως δεν μας αρέσουν τα ξενόφερτα πρότυπα, ετσι ώστε να υιοθετήσουμε από σύγχρονες αστυνομίες μια καλύτερη μέθοδο, γιατί δεν βλέπουμε έστω τις δικές μας ένοπλες δύναμεις και τον τρόπο ανέλιξης των αποφοίτων ΣΜΥ , ΣΤΥΑ, ΣΜΥΝ κλπ που μπορεί να μην είναι ίσως η πλέων σύγχρονη μέθοδος αλλά μοιάζει επιστημονική φαντασία σε σύγκριση με οσα ακολουθούνται στο χώρο μας;

Άραγε ποσό κοστίζει στο κράτος η διενέργεια κατ έτος αυτών των εξετάσεων αν λάβει κανείς υπόψη τα έξοδα εκτός έδρας των συμμετεχόντων, τα ημερομίσθια τους , τα έξοδα εξεταστών – διορθωτών των γραπτών, τα έξοδα των καθηγητών των σεμιναρίων αυτών.

Σε μια χώρα που δεν έχει πολυτέλεια να σπαταλά ποια το δημόσιο χρήμα σε τέτοιου είδους φαιδρές – αφερέγγυες διαδικασίες – διαγωνισμούς γιατί συνεχίζουμε να σπαταλάμε χρήματα για τέτοιου τύπου εξετάσεις και άνευ ουσίας σεμιαναριακου τύπου σχολές;

Μετά από όλα αυτά τι ακριβώς υπερασπίζεσθε όλοι σας;

Αν πραγματικά αντιλαμβάνεσθε ολοι εσείς οι αυτόκλητοι υπερασπιστές του χθες που έχουμε φθάσει σαν σώμα ευχηθείτε απλά αυτή η επιτροπή να εχει την γενναιότητα να αλλάξει ριζικά όλα αυτα, να καταργήσει την ΤΕΜΑ, να δώσει την δυνατότητα επανεξέτασης ολων των γραπτών σε κάθε είδους διαγωνισμό που θα υπαρχει στο σώμα, να δημιουργήσει σεμινάρια επιμόρφωσης διασυνδεδεμένα με πανεπιστημιακές σχολες κύρους, να αλλάξει τον τροπο αξιολόγησης του προσωπικού.

πηγή: policenet.gr

Δείτε επίσης

Ενημέρωση σχετικά με την Mάχιμη πενταετία-Αναγνώριση Στρατού-Τίτλος Σπουδών

αναδημοσιεύουμε από το enastyhal.gr Προς ενημέρωση των συναδέλφων και προκειμένου να αποσαφηνιστούν τα σενάρια που κυκλοφορούν …